8 Ocak 2016 Cuma

11 - SOSYAL MEDYA - Emine NEŞELİ FİNAL



AKSARAY ÜNİVERSİTESİ
     SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU

          ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Emine NEŞELİ
140608053
Konu: Sosyal Medya
                                                            
      Yrd.Doç.Dr.VeyselÇAKMAK                                                                                                                                                                                    
                                         
                              KONU İLE İLGİLİ ALINTILAR

Ø Sosyal medya teknoloji ve internetin hızlı ve etkileyici değişimini uluslararası boyutta takip eden günlük haberler sitesidir. Türkçe haberler ayda 1.5 milyondan fazla sosyal medya okuyucusu tarafından incelenmekte ve paylaşılmaktadır. Sosyal medya kolektif, bağımsız ve açık sözlü tarzıyla, web 2.0, sosyal medya, dijital pazarlama, kariyer eğlence konularında Y jenerasyonunun bilgi kaynağıdır.


Ø Sosyal Medya Facebook
   Facebook, Mark Zuckerberg tarafından 2004 yılında üniversite içi bir ağ olarak kurulmuştur. 1.2 milyardan fazla kullanıcısıyla dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından biridir. ABD’de hayat bulan ve ismini üniversitelerinin bir tanıtım formu olan ‘paper facebooks’tan alan Facebook, mobil uygulamaları ve reklam hizmetleriyle büyümeye devam ediyor.







Ø Web 1.0-Web 2.0-Web 3.0
  Web 1.0
Web 1.0, Tim Berners-Lee tarafından geliştirilen World Wide Web (WWW), yani Dünya Çapında Ağ   teknolojisinin ilk zamanlarında oluşturulan Web sitelerine atıfta bulunmak için kullanılmaktadır(Berners-Lee, 2011, para. 1). İnternetin toplumla buluşmasının ertesinde dünyayı saran bu dünya çapındaki ağın başlarda böyle özel bir ismi yoktu. Fakat günümüz WWW teknolojisindeki ilerlemeler sonucunda bu isim yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Web 1.0 olarak nitelendirilen Web sitelerindeki temel amaç, sadece, kullanıcıya bilgiyi sunmaktır. Başka bir deyişle, web tasarımcısı siteyi hazırlar ve yayımlar; kullanıcılar ise bu siteye erişip, bilgiyi sadece okuyabilirler. Bu en temel özelliğin dışında Web 1.0 olarak nitelendirilen sitelerin diğer özellikleri şöyledir:
  • Bu Web sitelerinde etkileşim kullanıcının sadece sayfalar arasındaki bağlantılar aracılığıyla gezinmesiyle sınırlıdır.
  • Kullanıcının sitedeki içeriğe katkıda bulunma hakkı yoktur. Yani, kullanıcının pasif bir rolü vardır ve kullanıcı tümdengelim yaklaşımıyla bir bütün halinde sunulan bilgileri okuyabilen bir tüketici rolündedir (Horzum, 2007, s. 104).
  • Bu siteler genellikle HTML (HyperText Markup Language) tabanlı olduğundan, bahsettiğimiz zamanlarda bir Web sitesi yapmak HTML kodlama bilgisi gerektirmekteydi.
 



    Web 2.0
  Web 2.0 terimi ilk olarak O’Reilly ve MediaLive International arasında düzenleyecekleri bir konferans için yaptıkları bir beyin fırtınası oturumu sırasında ortaya atılmıştır. Oturumun amacı, gelişen teknolojiyle birlikte Web sitelerine gelen yenilikleri ve ortaya attıkları bu yeni kavramla Web sitelerindeki hangi özelliklerin kastedildiğini belirlemekti (O’Reilly, 2005, para. 2).
Web 2.0 olarak nitelendirilen sitelerin Web 1.0 sitelerinden ayrıldığı en önemli nokta kullanıcının rolüdür desek herhalde yanlış olmaz. Web 2.0 sitelerinde kullanıcıların rolü Web 1.0 sitelerinde olduğu gibi sadece okuyabilen pasif bir tüketici değil tam tersine, içerik üzerinde söz hakkı bulunan, içeriğe katkıda bulunan, geliştiren ve paylaşan aktif bir üreticidir.
Web 2.0 uygulamalarının temel amacı, kullanıcıların teknik sorunlarla yüzleşmeden içerik geliştirmesini ve paylaşmasını sağlamaktır. Bu uygulamalar aynı zamanda kullanıcıların İnternet’in işbirliği ve sosyal etkileşim olanaklarından faydalanmasını da sağlamaktadır. Bu nedenle Web 2.0 için “Sosyal Devrim” diyenler de vardır (Downes, 2005, para. 25; Ebner, Holzinger, & Maurer, 2007, s. 560). Benzer şekilde Web 2.0 araçlarına “sosyal yazılımlar” ya da “sosyal medya (ortamlar)” da denilmektedir. Facebook, Twitter, Flickr, Youtube, vb. gibi sitelerin Web 2.0’a örnek olarak gösterilen ilk uygulamalar olduğu gözönüne alındığında bu yakıştırmanın nereden kaynaklandığı da açıkça görülebilmektedir.
Web 2.0 olarak nitelendirilen sitelerin temel özellikleri şu şekilde sıralanabilir:
  • Kullanıcılar Web Okur/Yazarı rolündedir. Yani, kullanıcılar önceden hazırlanıp sunulmuş içeriği okumakla kalmayıp bu içeriğe katkıda bulunma hakkına da sahiptir. Böylece kullanıcılar işbirliği içinde içerik geliştirip paylaşabilirler. Bu içeriklere katkıda bulunabilirler. Sosyal medya araçlarının gelişmesiyle kullanıcılar arasındaki bu içerik paylaşımı, işbirliği ve etkileşim en üst seviyeye çıkmış durumdadır.
  • Kullanıcılar içerikleri etiketler kullanarak sınıflandırabilirler bu işleme de etiketleme denilmektedir. Bu sayede içerikler kullanıcıların ortak katılımıyla kategorilere ayrılır ve bu da hem içerik ararken kullanıcıların işini kolaylaştırır hem de kullanıcılara içerikleri daha düzenli bir şekilde saklama imkanı sunar.
  Web 3.0
    Web 3.0 kullanıcının kontrolü dışında gerçekleşen bilgisayarlar arasındaki iletişimi ifade etmek için kullanılan ve bu iletişimde kullanılan yöntemleri kapsayan bir terimdir. Aslında, bilgisayarlar arasındaki iletişim arama motorları arasındaki iletişimi ifade etmektedir (Hendler,2010, s. 77). Web 3.0, kullanıcı tarafından sağlanan içeriğin arama motorları tarafından anlamlandırılması, kullanıcının istediği bilgiye ve sağladığı ipuçlarına göre bilginin yorumlanıp kullanıcının özel ihtiyaçlarına uygun bir şekilde sunulması anlamına gelmektedir. Bu nedenle Web 3.0 Anlamsal Ağ (Semantic Web) olarak da adlandırılmaktadır.
Web 3.0 yapısının özelliklerine baktığımızda aşağıdaki üç ana başlığı listelemek mümkündür.
  • Kişiselleştirme
Arama motorlarının arama sonuçlarını, kullanıcının webde bıraktığı izleri takip ederek kişisel tercihlerine göre ayarlama özelliği olarak tanımlayabiliriz. Daha açık ifade etmek gerekirse, sizin “Bugün ne yemeliyim?” şeklinde bir sorgu arama motorunun diyetinize ve yemek alışkanlıklarınıza göre bir süzme yaparak size en uygun seçenekleri menüler halinde sunmasıdır..
  • Yapay Zeka
Kullanıcıların İnternet üzerinde yaptıkları aramalardan ve paylaşımlardan anlam çıkarıp kullanıcının neler yapmak isteyeceğini tahmin etme özelliği diyebiliriz. Buna örnek olarak amazon.com sitesinden HTML5 ile ilgili birkaç kitap inceledikten sonra tekrar siteye giriş yaptığınızda ana sayfada sizin için önerilen, gözden geçirmeniz tavsiye edilen HTML5 ile ilgili kitapları görmenizi verebiliriz.
  • Hareketlilik
Kullanıcıların kişiselleştirilmiş içeriklerine zaman, mekan ve medya ortamı kısıtlaması olmadan erişebilmesi anlamına gelmektedir. Bu açıdan, akıllı telefonlar, tablet bilgisayarlar, akıllı televizyonlar, oyun konsolları, vb. erişim için en önemli araçlar haline gelmektedir.
Kısacası, Web 3.0’a İnternet’in zeki hali diyebiliriz. Başka bir deyişle, Web 3.0 aramalarda anahtar kelimeler kullanmak yerine tıpkı bir başka insanla iletişimimizde olduğu gibi doğal dililimizi kullanarak, yani daha anlaşılabilir tümceler kullanarak, istediğimiz sonuca ulaşmamızı sağlayacak da diyebiliriz. Bir örnek olması açısından, True Knowledge sitesine gidip soru kısmına “What is the capital of Turkey?” yazarsanız Web 3.0’ın yaşamımıza neler getirebileceğini katabileceğini az çok gözünüzde canlandırabilirsiniz.

  Web 4.0
  Daha Web 3.0 tam anlamıyla uygulanıp kullanılmaya başlanmadan ve biz kullanıcılar Web 3.0 kavramını benimseyemeden, Web 4.0 hakkında çeşitli çalışmalar yapılmaya başlandı bile (Metz, 2007, s. 79). Ön görülen Web 4.0 tanımlamasında sanallaştırma ön plana çıkıyor. Web 4.0 uygulamalarının Yapay Zeka teknolojisinin yanı sıra Zenginleştirilmiş Gerçeklik (Augmented Reality) teknolojisinden de faydalanması bekleniyor. Ayrıca, kişisel dosyaların, verilerin ve içeriklerin depolanmasında Bulut Bilişim uygulamalarının öne çıkması ve yerel disk kullanımının ortaya çıkardığı sorunları ortadan kaldırması bekleniyor. Buna örnek olarak eyeOS yazılımını inceleyebilirsiniz. Tabii bu uygulamalar için yüksek hızlı İnternet bağlantısı gibi teknik altyapılar da öngörülüyor.


   Web ∞’a giderken
  İnternet’in tarihçesine baktığımızda yayımlanan ilk Web sayfasından bugün çoğumuz için hayatımızın bir parçası olan Facebook, Twitter, Flickr, Youtube, vb. gibi Web sitelerine ulaştığımızı görüyoruz. Bu da geleceğe dair beklentilerimizin yüksek olması gerektiğini önerir niteliktedir. Büyük ihtimalle Web x.x gösterimindeki rakamlar sürekli güncellenecektir. Bu da kullanıcıların artan beklentileriyle doğru orantılı olacaktır. İnternet teknolojilerinin son 20 yılda aldığı yola baktığımızda, Zenginleştirilmiş Gerçeklik teknolojisinin Web uygulamalarında resim, yazı, vb. gibi bir araç haline geleceğini söylemek çok da uçuk bir fikir gibi gelmiyor.     Ayrıca, şu anki kullanımına baktığımızda Yapay Zeka teknolojisinin tam anlamıyla hayatımıza Web üzerinden girebileceğini söylemek de mümkündür.

     (Çağlar YILDIRIM & Dr. Göknur KAPLAN AKILLI)
     (http://seset.ceit.metu.edu.tr/web-1.0-2.0-3.0-4.0)

Ø Sosyal Medyanın Yarar ve Zararları
   Hayatımızın her alanında var olan vazgeçilmezliği kanıtlanan; bir terim değil bir yaşam artık “sosyal medya” ve biz insanlara sayısız nimetler sunmaktadır. Etki alanı rtan ve insanların hayatlarını kolaylaştırdığı kadar insanlara fayda sağladığı kadar birçok kesim tarafından zararlarıdagöz önüne serilmeye çalışılıyor.
  YARARLARI                                                                
   Sosyal medya sayesinde alışveriş yapabiliriz istediğimiz her seyi giyim, gıda, aksesuar, çeşitli eşyalar olmak üzere bütçemize en uygun fiyatla bulmamız mümkün, internette oyunlar oynayıp bolca zaman geçirebiliriz(eskiden canı sıkılan ev hanımlarının imdadına yetişen vesıklıkla kullandıkları okey mesela) yeni arkadaşlar edinip sosyal çevremizi genişletebiliriz.
  Dünyanın hatta evrenin çeşitli yerlerini görmeden oralar gitmeden o yerler hakkında detaylı bilgilere sahip olmamız mümkün..bir kelimenin nereye geldiğini, bir ülkenin tarihini, bir yemeğin tarifini bulmak, firmamızın tanıtımını yapmak, tatil yerleri hakkında bilgi almak kısacası aradığımız herseyi oturduğumuz yerden kalkmadan ulaşmamız mümkün vegitgide daha da kolaylaşıyor.
   ZARARLARI
İnternet çağının ve sosyal mecraların bu denli gelişim göstermesi bizleri üşengeçliğe ve sanal yani hayal ortamında yaşamaya, tepkilerimizi gerçek dışı göstermemize sebep oluyor. Artık arkadaşlarımızla oturup sohbet muabbet edemez olduk ve bir aray geldiğimiz anlarda bile gözümüz ve elimiz sadece telefonumuza odaklanır oldu buda kişisel diyalogları zayıflatmaya başladı. Artık her işimizi internetten yapar olduk, yemek siparişlerimizi, gazetemizi, köşe yazılarını, arkadaşlarımızı, dostlarımızı sadece sosyal mecralardan takip etmek bizi biraz içine kapanık ve kendi halinde yaşayan insanlar haline getiriyor. Bu yüzden bizce ne sosyal medyanın dışında kalmak iyi ne de çok içinde olmak…





      


                        Final
Ø Sosyal Medya Türleri ve Faydaları
Statik ve dinamik web sayfaları yapmanın ötesinde bir oluşum sayılan sosyal medya uygulamaları, çoklu katılımın sağlanması ve yaygınlığı göz önüne alındığında çığ gibi büyümekte. Hemen her alanda başka bir uygulama arz-ı endam etmekte ve webmasterlara yeni fırsatlar sunmakta. Her sosyal medya uygulamasında yer edinebilmek çok zor olsa da hangisinin ne amaçla açılıp tutunduğunu bilmek fayda sağlayabilir. bu yazı bu uygulamaların en önemlilerini göz önüne alıp incelemekte.
1. Microblog uygulamaları: Bu alanın birincisi hiç şüphesiz Twitter. Hemen herkesin ismini duyduğu bu servis, Amerika başkanı Obama’nın anlık aktivitlerini kamuoyuna bu servis ile duyurmayı seçmesinin ardından daha da patladı. Alanındaki başarısı nedeni ile hiçbir rakibinin Twitter’ın yerini alması mümkün gözükmüyor da denebilir. Kullanıcılarının aktifliği servisi oldukça gözde yapmış durumda. Microblog ne demektir ve neden tercih edilmektedir sorusunun cevabını bulmak sanırım öncelikle gerekli. Microblog, herhangi bir zaman diliminde herhangi bir olay için kişilerin durumları, duyguları ve görüşleri hakkında bilgileri hızlıca paylaşmalarını sağlayan servis diye özetlenebilir. Twitter bu paylaşımı sunan ilk servis olması ve aktif kullanıcı tabanı ile bu alanda tartışmasız lider gözüküyor.
2. Bookmark – İmleme servisleri: Bu alanın birincisi ise kullanıcı tabanının büyüklüğü ile Digg.  Bu platformadaki oyuncular oldukça fazla olsada hala en üste olmayı sürdürmekte. Sosyal imleme servisleri, inrernette bulunan herhangi bir sevilen içeriğe bilgisayarınız dışından ulaşmayı sağlamasının yanında, benzer içeriklerden hoşlanan kişilerin bibirleri ile etkileşmesini sağlamakta. Siteyi webmaster olarak ara ara ziyaret etmenin en büyük avantajı ise insanların neye ilgi duyduklarını ve değişen trendleri takip etmenize olanak tanıyor olması.
3. Vidyo paylaşım: Youtube, Türkiyede sık sık ysaklansada bu alanın lideri konumunda. Youtube eğleneceli paylaşımların yanında eğitim bazlı görsellerinde yer aldığı bir vidyo paylaşım sitesi ve burada yapacağınız anlatımlı paylaşımlara google oldukça değer vermekte denebilir. O ndenle kimi vidyolu anlatımları burada saklamakta fayda var. İyi kullanımı, rahatlıkla kopyalanan text bazlı blogların yerine vidyo anlatımları ile zenginleştirilmiş bloglarda iyi bir geri dönüşüm yaşatacaktır.
4. Foto paylaşım: Flickr bu alanın lideri. Ne diye kendiş sitem yerine bu sitede fotolarımı paylaşayım sorusunun cevabı ise marka değerinin tanıtımı olacaktır. Anahtar kelimelerinizle dolu bir foto albümünü burada paylaşıma açmak yapılacak akıllıca eylemlerden birisi olacaktır.
5. Arama motorları: Google bu alanın tartşmasız lideri. Arama verimliliği ve optimizasyonu gittikçe daha da önem kazanmaktadır ve bu alanda diğer sosyal medya türlerinden elde edilecek backlinkler, arama motorlarında da işe yarayacaktır.
6. Profesyonel ağlar: LinkedIn bu alanda en başarılı servislerden. Twitter’dan farkı anlık yaşnmışlıklar yerine yıllara varan tecrübelerin topluluk içinde aktarılması. Bu yönüyle profesyonellerin ve alanında ilerlemek isteyenlerin buluşma noktası. Webmaster olarak backlink alanında çok fayda sağlamasa da iyi bir çevre edinmede fayda sağlayabilecek bir servis.
7. Sosyal ağlar: Facebook bu alanda liderliğini korumakta. Bu sitelerin ana amacı sosyalleşmeyi sağlamak ve bu bağlamda belli bir hedef kitleye ulaşım zor. Yine de yaygın kullanımları ve edineceğiniz çevre site veya blog tanıtımınızda faydalı olacaktır. Ayrıca sosyalleşme alanındaki büyük başarısı takip altına alınıp kimi yönleri kopya edilebilir durmakta.
8. Forumlar: Bu alanda belli başlı bir site vermek çok zor. Hele ki ülkemizde forum kullanımının yaygınlığı göz önüne alınırsa. Webmasterların sıklıkla üye olduğu platformalrın yanında, ilgi alanlarınıza uygun forum topluluklarına da üye olarak sitlerin tanıtımına fayda sağlamanız mümkün ama hangi forum sitelerinin maksimum faydayı sağlayacağı herkes için oldukça değişken olacaktır.
9. Bölgesel site ve servisler: Bölge, şehir bazlı topluluklarda oldukça gelişim gösterebilmekte. Bu servislere ulaşım ve bu servislerde tanıtım, sitenize belli bir ziyaretçi kitlesi sağlayabilecektir.
10. Haber kaynakları ve yorum siteleri: Engadget gibi haber kaynakları bilginin dağıtımında sıklıkla başvurulan siteler arasında. Bu tür haber ve yorum sitelerinin yakından takibi de sitelerinize fayda sağlayacaktır.

Ø Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri Türkiye'deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma

                   İşlek, Mahmut Sami

   Günümüzde iletişim teknolojileri hızla gelişmektedir. Bu gelişme kişilerin internet ve Web araçlarını daha fazla kullanmasına yol açmaktadır. Bu araçlardan en önemlisi ise sosyal medyadır. Sosyal medya; kullanıcıların kendilerini ifade ettikleri ve diğer kullanıcılar ile bağlantıda kaldığı yeni bir sanal medyadır. Sosyal medya pazarlaması ise; bu yeni medyada tüketicinin interaktif katılımına dayalı olan yeni bir pazarlama anlayışıdır. Sosyal medya araçlarında bulunan içerikler tüketici davranışını ve sosyal medya pazarlamasını şekillendirmektedir. Tüketiciler sosyal medyadaki kullanıcı veya firma tarafından oluşturulmuş içeriklerden satın alma noktasında etkilenmektedirler. Böylece, sosyal medyada bir ürün/hizmetin ne kadar ve nasıl konuşulduğu işletmeler için önemli hale gelmektedir. Bu noktada sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkisini incelemek önemlidir. Bu çalışma teori ve uygulama bölümlerinden oluşmakta ve sosyal medyanın tüketici davranışı ile ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmanın teori bölümünde; sosyal medya, sosyal medya pazarlama, sosyal medyada tüketici davranışı konuları ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Araştırma bölümünde ise; sosyal medyanın tüketici davranışına olan etkisini belirlemek amacıyla hazırlanmış olan anket, sosyal medya kullanıcıları tarafından cevaplandırılmıştır. 845 sosyal medya kullanıcısının verdiği cevaplar sonucunda ortaya çıkan veriler SPSS paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak, satın alma sürecinde tüketicilerin sosyal medya araçlarından etkilendikleri ortay konulmuştur.İşlek, Mahmut Sami(kmu.edu.tr.alanından(PDF))

Ø Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişki: Kavramsal Bir Bakış
Adile Aşkım KURT, Dilruba KÜRÜM

    Gelişim ve değişimin yoğun olarak yaşanmaya başladığı 20. yüzyıldan günümüze kadar, gelişmelerin yansıdığı tüm sistemler, ortaya çıkan ürünler aracılığıyla kendi fikirlerini de yansıtacak çeşitli girişimlerde bulunmaktadır. Bu girişimlerden biri, televizyon, gazete, internet vb. medyadaki mesajları alma, bu mesajları değerlendirme biçiminde tanımlanan medya okuryazarlığıdır. Medyanın farklı araçlar ve kanallar aracılığıyla toplumlar üzerindeki yoğun ve hızlı etkileri, bilinçli medya okuryazarı bireylerin yetiştirilmesini gerektirmektedir. Yapılan çalışmalara göre, medya okuryazarlığı ile bireyin medya mesajlarını doğru anlayabilmesine olanak sağlayacak bir medya bilincinin oluşturulması ve eleştirel bir bakışla medya kültürünü çözümleyen bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Medya okuryazarlığının amacı dikkate alındığında, bireylerin medya kullanımında bilinçli olabilmelerinin eleştirel bir takım becerilere sahip olmaları gerektiği görüşüne dayanmaktadır. Eleştirel düşünme, temelde sorgulama yapmayı gerektiren becerileri içeren bir düşünme biçimidir. Alan yazın incelendiğinde iki kavram arasında birçok ortak özelliğin olduğu görülmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada, medya okuryazarlığı ile eleştirel düşünme arasındaki ilişki alanyazına dayanarak irdelenmiş ve konuya genel bir bakış açısı kazandırılmaya çalışılmıştır. Adile Aşkım KURT, Dilruba KÜRÜM(Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi)


Ø Sosyal Medya Bağımlılığı

    2000’li yıllarda ortaya çıkan bir tabir olan sosyal medya bağımlılığı, birçok insanı etkisi altına almış durumda. Sayı ve nitelik esasıyla artan sosyal medya araçları, zamanımızın büyük bir kısmını kaplıyor. Dolayısıyla günün büyük bir bölümünü sosyal medya uygulamalarına harcıyoruz. Sosyal medya bağımlılarında görülen özellikleri sizler için analiz ettik. Eğer bu özelliklerin çoğunluğuna sahipseniz siz de bir sosyal medya bağımlısısınız demektir. Bazı kullanıcılar sadece Facebook bağımlılığı ya da Twitter bağımlılığı yaşarken internet kullanıcılarının çoğu genel bir sosyal medya bağımlılığı yaşamaktadır.

     Resim Çekmek İçin Dışarı Çıkmak
  Sosyal medya bağımlılığının en net göstergesi sırf resim çekip paylaşmak için dışarı çıkmaktır. Gideceğiniz mekânların kalitesine bu amaçla dikkat ediyorsanız siz de bir sosyal medya bağımlısı olabilirsiniz. Ayrıca sırf resmini çekip paylaşacağınız için daha güzel görünen yemekleri tercih ediyorsanız, bu da bir sosyal medya bağımlılık örneğidir.
       Check-in İçin Mekân Seçmek
  Kaliteli mekânlara beğendiğinizden ziyade Check-in yapmak amacıyla uğruyor olabilirsiniz. Daha klas görünen yerlere giderek Check-in yaptığınızda sosyal medya fenomeni olma yolunda daha hızlı ilerleyebileceğinizden bu seçimi özellikle yapıp yapmadığınıza dikkat etmelisiniz.
           Telefona Bağımlı Olmak
  Akıllı cep telefonunuzu bir an olsun yanınızdan ayıramıyor, şarjınız azaldığında kendinizi tehlikedeymiş gibi hissediyorsanız ne yazık ki siz de bir sosyal medya bağımlısı oldunuz demektir.
            İnsanlar Hakkındaki Görüşleriniz
  Çevrenizdeki insanlar hakkındaki görüşleriniz, söz konusu kişilerin sosyal medya profillerinde paylaştıklarına göre değişiklik gösteriyorsa sosyal medyayı gereğinden fazla önemsediğinizi bilmenizde fayda var. Ayrıca eleştiri ve beğenilerinizi de yine sosyal medya profillerine göre belirlemeye başladıysanız sosyal medya bağımlılığı konusunda ilk aşamayı çoktan geçmişsiniz demektir.

          Her Şeyi Sosyal Medya Profillerinde Paylaşmak
  Akşam dışarı çıkarken giyeceğiniz elbiseyi, evinizin manzarasını, hangi kıyafetin altına hangi ayakkabıyı giyeceğinizi sosyal medya profilinizden paylaşmaya başlamışsanız sosyal medya bağımlılığınızı kesin bir dille onaylayabiliriz.
            Sürekli Sayfa Yenilemek
  Sosyal medya bağımlılığını gösteren en önemli işaretlerden biri, söz konusu profillere hiçbir gerek yokken dahi sürekli girmektir. Yani profilinize, ‘’Acaba kim ne paylaştı, dikkat çekici bir paylaşım var mı, paylaşımlarımı kimse beğenip yorumladı mı?’’ gibi nedenlerle giriyorsanız büyük geçmiş olsun. 21.yüzyıl tabiri ile artık siz de bir sosyal medya bağımlısısınız.
     (http://www.sosyalmedyaiim/sosyal-medya-bagimliligi)








ÖZET
Sosyal medya kişilerin bireysel olarak ya da toplumu bilgilendirmek amaçlı kullanılmaktadır. Ayrıca sosyal medya markalar ile diyaloğa geçme aracıda olabilir. Bize o an lazım olan ama ulaşma imkanının kısıtlı olduğu zamanlarda devreye girebilir. Örneğin; twitter’da herhangi bir bankanın bize ulaşmasını istiyorsak bunu bu hesap üzerinden yayınlayarak bunun gerçekleşmesini sağlayayabiliriz.
Sosyal medyayı bir haberleşme kaynağı olarakda kullanabiliriz. Aynı zamanda sosyal medyanın birçok yararlı ya da zararlı yönünden bahstmekte mümkün..
Örneğin; aradığımız her türlü bilgiye ulaşabilmek mümkünken insanlarla olan ilişkileri olumsuz etkiliyor.

     -Sosyalmedyakişilerin internet üzerinden birbiriyle yaptığı diyalog ve paylaşımların bütünüdür. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan internet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı ilgilendiği içeriklere ulaşabilmektedir. Zaman ve mekan sınırlaması olmadan paylaşımın tartışmanın esas olduğu bir iletişim şeklidir. Sosyal medya platformlarında insanlarla buluşur ve iletişimde bulunursunuz. İnsanlara yardım eder, yardım alır, sorularına cevap verir ve kendi sorularınızı sorarsınız. Bu bakımdan sosyal medya resmi olmayan eğitim yollarından bitanesidir…
                                         
                              FİNAL ÖZETİM..
  Sosyal medya değişimin uluslararası boyutta takip edildiği günlük haber sitesidir. Gelişmeler 1.5 milyondan fazla sosyal medya okuyucusu tarafından incelenmekte ve paylaşılmaktadır. Sosyal medya ağlarından olan Facebook Mark Zuckerberg tarafından 2004 yılında üniversite içi bir ağ olarak kurulmuştur. ABD’de hayat bulan ve ismini üniversitenin bir tanıtım formu olan ‘paper facebook’tan alan Facebook 1.2 milyardan fazla kullanıcısıyla dünyanın en popular sosyal medya platformlarından biridir.
    Web 1.0; bu sitelerde temel amaç sadece kullanıcıya bilgi sunmaktır. Kullanıcının sitedeki içeriğe katkıda bulunma hakkı yoktur.
    Web 2.0; web 2.0 olarak nitelendirilen siteleri web 1.0’dan ayıran en önemli nokta kullanıcının rolüdür. Amacı, kullanıcıların teknik sorunlarla yüzleşmeden içerik geliştirmesini ve paylaşmasını sağlamaktır. Örneğin; twitter, facebook, youtube vb.
    Web 3.0; kullanıcı tarafından sağlanan içeriğin arama motorları tarafından anlamlandırılması, kullanıcının istediği biilgiye ve sağladığı ipuçlarına göre bilginin yorumlanıp kullanıcını özel ihtiyacına uygun bir şekilde sunulması anlamına gelmektedir. Bu nedenle web 3.0 Anlamsal Ağ anlamınada gelmektedir.
    Web 4.0; daha web 3.0  tam anlamıyla uygulanıp kullanılmaya başlanmadan öngörülmüştür ve sanallaştırma ön plana çıkmıştır.
F Sosyal Medya Türleri
1- Microblog uygulamaları: Bu alanın birincisi hiç şüphesiz Twitter. Microblog; herhangi bir zaman diliminde herhangi bir olay için kişilerin durumları, duyguları ve görüşleri hakkında bilgileri hızlıca paylaşmasını sağlayan servis.
2- Bookmark-imleme servisleri: Bu alanın birincisi Digg. Sosyal imleme servisleri, internette bulunan herhangi bir sevilen içeriğe bilgsayarınız dışından ulaşmayı sağlamasının yanında, benzer içeriklerden hoşlanan kişilerin birbirleri ile etkileşimini sağlamakta.
3- Video paylaşımı: Youtube, Türkiye’de sık sık yasaklansada bu alanın lideri konumundadır.
4- Foto paylaşımı.
5- Arama motorları: Google bu alanın tartışmasız lideri.
6- Profesyonel ağlar: Linkedln bu alanın en başarılı sitelerinden. Twitterdan farı anlık yaşanmışlıklar yerine yıllara varan tecrübelerin içinde aktarılması.
7- Sosyal ağlar.
8- Bölgesel site ve servisler.
9- Forumlar: Bu  alanda belli başlı site örneği vermek çok zor.
10- Haber kaynakları ve yorum siteleri: Engadget gibi haber kaynakları bilginin dağıtımında sıklıkla kullanılan sitelerden.
F Sosyal Medya Bağımlılığı
-Resim çekmek için dışarı çıkmak,
-Chech-in için mekan seçmek,
-Telefona bağımlı olmak,
-İnsanlar hakkındaki görüşleriniz, (profillerine bakınca insanlar hakkında yorum yapabiliyorsanız)
-Herşeyi sosyal medya profllerinde paylaşmak,
-Sürekli sayfa yenilemek.. vs. nedenlerle sosyla medya kullanıyorsanız sizde sosyal medya bağımlısısınız demektir...









                                     KAYNAKLAR
·      (http://seset.ceit.metu.edu.tr/web-1.0-2.0-3.0-4.0) -Çağlar YILDIRIM & Dr. Göknur KAPLAN AKILLI
·      (http://mysosyal medya.com/sosyal-medyanin-yararlari-ve-zararlari)
·      (https:edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/sobed/article/viewArticle/41) -Adile Aşkım KURT & Dilruba KÜRÜM


1 yorum:

  1. titanium max trimmer for android -TiTianiumArts
    TITanium MAX TRIMP everquest titanium HOMENT titanium pipe for android: com.titanium.maximum-trimmer.com, babylisspro nano titanium the best titanium bikes gaming titanium vs stainless steel app of 2020.

    YanıtlaSil