AKSARAY ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEK OKULU
ADI SOYADI:
MEHMET BAHADIR KAÇAR
NUMARASI:
140658037
SINIF:
2.SINIF
BÖLÜM: BÜRO
YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI İ.Ö
ARAŞTIRMA
KONUSU: REKLAM VE TÜRLERİ
2000-2011 YİLLARİ TÜKETİCİLERİN MOBİL REKLAMLARA OLAN TUTUMLARİNİ
İNCELEMEYE YÖNELİK YAPİLAN ARAŞTİRMALAR ARASİNDA
·
Kaynak: Dokuz
Eylül Üniversitesi Dergisi Sosyal Bilimler Enstitüsü . Jan-Mar2013, Vol. 15
Sayı 1, p11-28. 18p.
·
Yazar(lar): ALTUĞ, Nevin; YÜRÜK, Pınar
Mobil
telefon teknolojisindeki değişim ve mobil telefonların kullanımındaki hızlı
artış tüketicilere ulaşmak için araştırmacılar, pazarlamacılar ve reklamcılar
için de yeni bir alan yarattı. Bu nedenle, pazarlama uygulamalar, cep
telefonları üzerinden yapılan çeşitli araştırmalar için bir konu haline
gelmiştir. Bu çalışmada, Mobil Pazarlama ve reklam tartışıldı. Bu kağıt
araştıran teorik Bankası edebiyat hakkında ilişkileri olan ekran "olsun
tüketiciler onaylaması izin verilen reklam ya da değil, hangi tür mobil reklam
kabul, içerik Özellikleri Mobil reklamlara etkileyen, onları en çok ne tür bir
tutum geliştirirler karşı mobil reklamlara, ayrıca bu hediyeler bir özetini 44
ampirik çalışmalar da uygulanıyor yaş arası, 2000-2011.
(Türkçe). (İngilizce) Telif hakları Dokuz
Eylül Üniversitesi Dergisi Sosyal Bilimler Enstitüsü. özelliği Dokuz Eylül
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ve içeriği olmayabilir kopyalanan veya
e-posta için birden çok site ya da yayınlanan bir listemiz olmadan telif hakkı
sahibinin açık yazılı izni. Ancak, kullanıcıların yazdırma, indirme, ya da
bireysel kullanım için makaleler e-posta olabilir. Bu soyut kısaltılmış
olabilir. Garanti kopyanın doğruluğu hakkında verilir.
REKLAM VE ALGI İLİŞKİSİ: REKLAM METİNLERİNİN ALIMLANMASINDA DUYU
ORGANLARININ İŞLEVLERİ HAKKINDA BİR İNCELEME
Nurdan Öncel Taşkıran, Nursel Bolat
Öz
İnsanların çevreleri ile bağlantı
kurmaları, ihtiyaçlarını karşılamaları, yaşamlarını sürdürebilmeleri için duyu
organlarına ve duyu organları aracılığı ile edindikleri algılara ihtiyaçları
vardır. İnsanın dış dünya ile etkileşimine açılan yegâne pencere insanlarda
bulunan algı kapıları konumundaki duyu organlarıdır. 'Beş duyu organı' olarak
bilinen algı kapıları insanın hem etkileme hem etkilenme aracı olarak işlev
görmektedir. Tatma, dokunma, işitme, koklama ve görme hassasiyetine dayalı söz
konusu aracılar insan psikolojisinin zaafları ve estetik kaygıları üzerine
kurulu bir yanılsama oluşturur ve bu sanrı tecimsel alanda profesyonelce kullanılmaktadır.
Bu aktörlerin başında reklam verenler ve dolayısıyla reklam ajansları
gelmektedir. Bu çalışma reklam ve algı ilişkisine belirim kazandırmayı
amaçlamaktadır. Bu belirleme reklamın tanımlanmasından algı kavramına, duyu
organlarının yapısından bunların dış dünyanın algılanmasındaki işlevlerine,
reklam türleri ve duyu organı etkileşiminden tüketici ilişkilerine doğruuzanan
çok boyutlu bir alan üzerinde gerçekleştirilmeye çalışılmıştır.
Sosyal Ağlar ve E-Paylaşım: Kalitatif Bir Analiz
Eda ÖZTÜRK
Öz
Ağızdan ağıza reklam en eski reklam
türlerinden biridir. Son yıllardaki hızlı gelişiminin altında yatan güç ise
internetin yükselişi olmuştur. İnternet ağızdan ağıza reklam için yeni kanallar
yaratmıştır. Sosyal Paylaşım siteleri bu yeni kanallar içerisinde en önde
gelenlerden birini oluşturmaktadır. Tüm bu gelişmelere rağmen internette
ağızdan ağıza reklam halen yeni bir olgudur ve alanda konuya dair sınırlı
sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada önce uygulamanın
gelişimine yer verilmiş ardından ise özellikleri, bileşenleri ve türleri
üzerinde durulmuştur. Çalışmada internet kullanıcılarının sosyal paylaşım
sitelerine ve söz konusu kanallarda yer alan reklamlara yönelik tutumu
kalitatif yöntemler kullanılarak incelenmiştir. Sosyal paylaşım siteleri
Facebook ve Twitter ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada fokus grup sonrasında
kullanıcıların sosyal paylaşım sitelerinde yer alan reklamlara yöneliktutumunu
belirleyen faktörler; bilgi, eğlence, gündem belirleme ve rahatsızlık olarak
belirlenmiştir
Reklam iletilerinde mizah kullanımı:
Öğeler, teknikler ve uygulama örnekleri
Rengin Küçükerdoğan,Kırtay Ozan
Yayın tarihi: temmuz 2012
Yayıncı: İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü /
İletişim Sanatları Anabilim Dalı
Araştırmada reklamın öneminden, tanımından ve reklamın nerelerde
kullanıldığından bahsedilip; mizahın önemi, tanımı, mizah kuramları, mizahın
kullanım alanları ve mizah türleri gibi çeşitli konulara değinilmiştir.
Araştırma 27 Eylül 2011 Salı, 28 Eylül 2011 Çarşamba, 30 Eylül 2011 Cuma ve 1
Ekim 2011 Cumartesi günleri televizyonların prime time dönemlerindeki
reklamların izlenilerek mizahi reklamların saptanmasıyla oluşturulmuştur. Çıkan
sonuçlarla birlikte mizahi reklamların hangi sektörlerde kullanıldığı
saptanmıştır. Mizahi reklamların hangi işlevlerle, anlatım biçimleriyle ve
retorik biçimleriyle kullanıldığı; ayrıca izlenilen reklamlardan birinin
edimsel, anlamsal ve retorik çözümlemesinin yapılması araştırmanın yöntemini
oluşturmuştur.Araştırmada televizyonun önemi ve işlevlerinden de söz edip mizah
içerikli reklamların televizyonda nasıl kullanıldığı ve hangi dilsel, görsel
göstergeler kullanılarak mizahi aktarımın gerçekleştiği anlatılmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder