27 Kasım 2015 Cuma

19-REKLAM VE TÜRLERİ -- Mehmet Bahadır KAÇAR



AKSARAY ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEK OKULU


ADI SOYADI: MEHMET BAHADIR KAÇAR
NUMARASI: 140658037
SINIF: 2.SINIF
BÖLÜM: BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI İ.Ö
ARAŞTIRMA KONUSU: REKLAM VE TÜRLERİ








2000-2011 YİLLARİ TÜKETİCİLERİN MOBİL REKLAMLARA OLAN TUTUMLARİNİ İNCELEMEYE YÖNELİK YAPİLAN ARAŞTİRMALAR ARASİNDA

·         Kaynak: Dokuz Eylül Üniversitesi Dergisi Sosyal Bilimler Enstitüsü . Jan-Mar2013, Vol. 15 Sayı 1, p11-28. 18p.
·         Yazar(lar): ALTUĞ, Nevin; YÜRÜK, Pınar
Mobil telefon teknolojisindeki değişim ve mobil telefonların kullanımındaki hızlı artış tüketicilere ulaşmak için araştırmacılar, pazarlamacılar ve reklamcılar için de yeni bir alan yarattı. Bu nedenle, pazarlama uygulamalar, cep telefonları üzerinden yapılan çeşitli araştırmalar için bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmada, Mobil Pazarlama ve reklam tartışıldı. Bu kağıt araştıran teorik Bankası edebiyat hakkında ilişkileri olan ekran "olsun tüketiciler onaylaması izin verilen reklam ya da değil, hangi tür mobil reklam kabul, içerik Özellikleri Mobil reklamlara etkileyen, onları en çok ne tür bir tutum geliştirirler karşı mobil reklamlara, ayrıca bu hediyeler bir özetini 44 ampirik çalışmalar da uygulanıyor yaş arası, 2000-2011.
(Türkçe). (İngilizce) Telif hakları Dokuz Eylül Üniversitesi Dergisi Sosyal Bilimler Enstitüsü. özelliği Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ve içeriği olmayabilir kopyalanan veya e-posta için birden çok site ya da yayınlanan bir listemiz olmadan telif hakkı sahibinin açık yazılı izni. Ancak, kullanıcıların yazdırma, indirme, ya da bireysel kullanım için makaleler e-posta olabilir. Bu soyut kısaltılmış olabilir. Garanti kopyanın doğruluğu hakkında verilir.






REKLAM VE ALGI İLİŞKİSİ: REKLAM METİNLERİNİN ALIMLANMASINDA DUYU ORGANLARININ İŞLEVLERİ HAKKINDA BİR İNCELEME

Nurdan Öncel Taşkıran, Nursel Bolat

Öz

İnsanların çevreleri ile bağlantı kurmaları, ihtiyaçlarını karşılamaları, yaşamlarını sürdürebilmeleri için duyu organlarına ve duyu organları aracılığı ile edindikleri algılara ihtiyaçları vardır. İnsanın dış dünya ile etkileşimine açılan yegâne pencere insanlarda bulunan algı kapıları konumundaki duyu organlarıdır. 'Beş duyu organı' olarak bilinen algı kapıları insanın hem etkileme hem etkilenme aracı olarak işlev görmektedir. Tatma, dokunma, işitme, koklama ve görme hassasiyetine dayalı söz konusu aracılar insan psikolojisinin zaafları ve estetik kaygıları üzerine kurulu bir yanılsama oluşturur ve bu sanrı tecimsel alanda profesyonelce kullanılmaktadır. Bu aktörlerin başında reklam verenler ve dolayısıyla reklam ajansları gelmektedir. Bu çalışma reklam ve algı ilişkisine belirim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu belirleme reklamın tanımlanmasından algı kavramına, duyu organlarının yapısından bunların dış dünyanın algılanmasındaki işlevlerine, reklam türleri ve duyu organı etkileşiminden tüketici ilişkilerine doğruuzanan çok boyutlu bir alan üzerinde gerçekleştirilmeye çalışılmıştır.








Sosyal Ağlar ve E-Paylaşım: Kalitatif Bir Analiz

Eda ÖZTÜRK

 

Öz


Ağızdan ağıza reklam en eski reklam türlerinden biridir. Son yıllardaki hızlı gelişiminin altında yatan güç ise internetin yükselişi olmuştur. İnternet ağızdan ağıza reklam için yeni kanallar yaratmıştır. Sosyal Paylaşım siteleri bu yeni kanallar içerisinde en önde gelenlerden birini oluşturmaktadır. Tüm bu gelişmelere rağmen internette ağızdan ağıza reklam halen yeni bir olgudur ve alanda konuya dair sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada önce uygulamanın gelişimine yer verilmiş ardından ise özellikleri, bileşenleri ve türleri üzerinde durulmuştur. Çalışmada internet kullanıcılarının sosyal paylaşım sitelerine ve söz konusu kanallarda yer alan reklamlara yönelik tutumu kalitatif yöntemler kullanılarak incelenmiştir. Sosyal paylaşım siteleri Facebook ve Twitter ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada fokus grup sonrasında kullanıcıların sosyal paylaşım sitelerinde yer alan reklamlara yöneliktutumunu belirleyen faktörler; bilgi, eğlence, gündem belirleme ve rahatsızlık olarak belirlenmiştir




Reklam iletilerinde mizah kullanımı: Öğeler, teknikler ve uygulama örnekleri
Rengin Küçükerdoğan,Kırtay Ozan
Yayın tarihi: temmuz 2012
Yayıncı: İstanbul Kültür Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Anabilim Dalı
Araştırmada reklamın öneminden, tanımından ve reklamın nerelerde kullanıldığından bahsedilip; mizahın önemi, tanımı, mizah kuramları, mizahın kullanım alanları ve mizah türleri gibi çeşitli konulara değinilmiştir. Araştırma 27 Eylül 2011 Salı, 28 Eylül 2011 Çarşamba, 30 Eylül 2011 Cuma ve 1 Ekim 2011 Cumartesi günleri televizyonların prime time dönemlerindeki reklamların izlenilerek mizahi reklamların saptanmasıyla oluşturulmuştur. Çıkan sonuçlarla birlikte mizahi reklamların hangi sektörlerde kullanıldığı saptanmıştır. Mizahi reklamların hangi işlevlerle, anlatım biçimleriyle ve retorik biçimleriyle kullanıldığı; ayrıca izlenilen reklamlardan birinin edimsel, anlamsal ve retorik çözümlemesinin yapılması araştırmanın yöntemini oluşturmuştur.Araştırmada televizyonun önemi ve işlevlerinden de söz edip mizah içerikli reklamların televizyonda nasıl kullanıldığı ve hangi dilsel, görsel göstergeler kullanılarak mizahi aktarımın gerçekleştiği anlatılmıştır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder